پیشینه تحقیق اختلال نقص توجه بیش فعالی

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

پیشینه تحقیق اختلال نقص توجه بیش فعالی

۶ بازديد ۰ نظر

پیشینه تحقیق اختلال نقص توجه بیش فعالی

نمونه پیشینه تحقیق اختلال نقص توجه بیش فعالی پیشینه تحقیق اختلال نقص توجه بیش فعالیتحقیق اختلال نقص توجه بیش فعالیپیشینه اختلال نقص توجه بیش فعالیاختلال نقص توجه بیش فعالیمبانی نظری اختلال نقص توجه بیش فعالیمبانی اختلال نقص توجه بیش فعالیاختلال نقصتوجه بیش فعالی

-------

پیشینه تحقیق اختلال نقص توجه بیش فعالی
پیشینه تحقیق اختلال نقص توجه بیش فعالی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 44
حجم فایل: 67
قیمت: 51721 تومان

بخشی از متن:

عنوان: مبانی نظری اختلال نقص توجه بیش فعالی

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 44

همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن

منابع کامل


فهرست مطالب:
اختلال نقص توجه بیش فعالی
تاریخچه اختلال نقص توجه بیش فعالی
انواع اختلال نقص توجه بیش فعالی
و...



قسمتی از متن:


اختلالنقص توجه – بیش فعالی در پیشینه تحقیقی سالها تحت تنوع برچسب‌های ناشی از ارزیابی نشانه‌ها و عوامل ایجادکننده اختلال بوده است. برچسب‌های گوناگونی که در گذشته به کار رفته عبارتند از: کژکاری خفیف مغزی[1]، آسیب مغزی[2]، نشانگان هایپر کینیتیک[3] (بیش جنینی) و اختلال نقص توجه (وود و فلتون[4]، 1994).

در سال 1845 هنری هافمن[5]، پزشک آلمانی یک مجموعه از آثار کلاسیک داستان های اخلاقی طنزآمیزی بنام "پیتر بیقرار" برای کودکان نوشت. قهرمانان داستان هافمن کودکانی بودند که بر اساس مشاهدات وی انتخاب گردیده‌اند و فیلیپ بیقرار[6] یکی از آنهاست. فیلیپ کودکی است ناآرام، بیقرار، مخاطره انگیز، جنجالی و شرور که کودکان را آزار می‌دهد و از این رواین اختلال بنام بیماری هافمن معروف شد (تیلور، 1990؛ به نقل از صالح مجتهد، 1373). این نشانه‌ها امروزه به طور متداول در کودکانی که بر طبق راهنمای آماری و تشخیصی اختلال‌های روانی (انجمن روانپزشکی امریکا)، ADHD تشخیص داده می‌شود، مشاهده می‌شود.

بارکلی (1990)، به تشریح چهار دوره برای توصیف تاریخ تحولی و فهم کنونی از ADHD پرداخته است. اولین دوره از سال 1860 تا 1890 دوره "کودک آسیب مغزی" بود که با فعالیت جورج استیل[7](1902) آغاز شده بود. استیل در کالج پزشکی رویال انگلند، گروهی از کودکان را که معتقد بود نقص‌هایی در کنترل اخلاقی[8] دارند، بررسی و تشریح می‌کرد.این کودکان به عنوان پرخاشگر، لجباز، بی‌اعتنا، مقاوم به انضباط و به طور افراطی هیجانی توصیف شده و خود کنترلی و بازداری ارادی کمی نشان می دادند. وی اعتقاد داشت که مشکلات ذکر شده یک منشأ نورولوژیکی (عصب شناختی) دارد.

درزمان جنگ جهانی اول (1918-1917) کودکانی پیدا شدند که به خاطر آنسفالیت ویروسی همه گیر[9] آسیب عصب شناختی داشته و تکانشگر، فاقد بازداری و بیش فعال بودند (هیل[10]، 1928). آنسفالیت یک التهاب مغزی است که به نظر می رسدعلت رفتارهای کودکانی است که ذکر شد. این کودکان به علت داشتن نشانگان بیشفعالی طبقه بندی شده بودند. همچنین رفتارهای مشابهی به وسیله آنهایی که باآسیب سر از جنگ به خانه بازگشته بودند مشاهده گردید که منجر به شکل گیری نظریه‌های کژکاری خفیف مغزی شد. با این وجود هنوز تا پایان جنگ جهانی دوم علاقه گسترده‌ای به اختلال های دوران کودکی شروع نشده بود.
و...
 
ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.
دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
  برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه تحقیق اختلال نقص توجه بیش فعالی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه تحقیق اختلال نقص توجه بیش فعالی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ نمونه پیشینه تحقیق اختلال نقص توجه بیش فعالی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.